Bliski Wschód i skuteczne pozyskiwanie klientów biznesowych b2b w najszybciej rozwijających się rynków na świecie. W 2023 roku jego wartość szacuje się na 1,5 biliona dolarów, a do 2027 roku ma wzrosnąć do 2,2 biliona dolarów. Dynamika wzrostu tego rynku wynika z wielu czynników, w tym: rosnącej populacji i poziomu życia, rozwoju gospodarczego, wzrostu inwestycji zagranicznych, cyfryzacji gospodarki.

W regionie Bliskiego Wschodu działa ponad 3,5 miliona firm, zatrudniających ponad 50 milionów osób. Największe koncentracje firm znajdują się w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Arabii Saudyjskiej i Turcji. Dlatego polscy przedsiębiorcy, którzy chcą rozwinąć skrzydła i sprzedaż na Bliski Wschód muszą postawić na kluczowe kompetencje tj.

Wyzwania pozyskiwania klientów biznesowych b2b na Bliskim Wschodzie

Pozyskiwanie klientów biznesowych b2b na Bliskim Wschodzie wiąże się z szeregiem wyzwań, które wynikają z różnic kulturowych, językowych i prawnych.

Różnice kulturowe. W krajach Bliskiego Wschodu obowiązuje wiele zasad kultury biznesowej. Dużą wagę przywiązuje się do relacji osobistych. Negocjacje prowadzi się w sposób bardziej formalny niż w krajach zachodnich. Należy unikać bezpośrednich sprzeciwów i wyrażania osobistych opinii, należy respektować religię i tradycje lokalne.

Różnice językowe. W regionie Bliskiego Wschodu mówi się ponad 20 językami. W większości krajów urzędowym językiem jest arabski, ale w niektórych powszechnie używane są także inne języki, takie jak angielski, francuski czy turecki.

Różnice prawne. W krajach Bliskiego Wschodu obowiązują różne systemy prawne, które mogą być bardzo różne od systemów zachodnich. Przed rozpoczęciem współpracy z partnerem biznesowym na Bliskim Wschodzie należy dokładnie zapoznać się z obowiązującym prawem.

Strategie pozyskiwania klientów b2b na Bliskim Wschodzie

Bliski Wschód to dynamicznie rozwijający się region, który oferuje wiele możliwości dla firm B2B. Jednakże, aby odnieść sukces w tym regionie, konieczne jest zrozumienie specyfiki lokalnego rynku i dostosowanie do niej strategii pozyskiwania klientów.

Bliski Wschód to region z dużym potencjałem gospodarczym. W ostatnich latach gospodarki państw Bliskiego Wschodu notują dynamiczny wzrost, napędzany przez czynniki takie jak wzrost populacji, urbanizacja, rozwój infrastruktury i handel międzynarodowy.

Rosnące bogactwo konsumentów i firm na Bliskim Wschodzie sprzyja rozwojowi rynku B2B. W regionie tym działają duże, międzynarodowe firmy, jak również liczne, lokalne przedsiębiorstwa.

Specyfika rynku B2B na Bliskim Wschodzie

Polskim firmom, które chcą odnieść sukces na Bliskim Wschodzie, warto zwrócić uwagę na następujące specyficzne cechy tego rynku:

Sieć osobistych relacji

Bliskowschodni rynek jest bardzo zróżnicowany kulturowo i religijnie. W wielu krajach regionu panuje silna kultura sieci osobistych relacji. Dlatego aby skutecznie pozyskiwać klientów na Bliskim Wschodzie, ważne jest budowanie relacji z potencjalnymi klientami. Może to odbywać się poprzez udział w branżowych wydarzeniach, spotkaniach biznesowych, a także kontakty osobiste.

Według danych Banku Światowego, w 2023 roku PKB Bliskiego Wschodu wyniósł 3,3 biliona USD. Region ten jest domem dla ponad 500 milionów ludzi, z których ponad 70% to konsumenci. W ostatnich latach gospodarka regionu rozwija się w szybkim tempie, a firmy z całego świata poszukują na nim nowych możliwości biznesowych.

Dostosowanie treści do kultury Bliskiego Wschodu

Ważne jest również, aby dostosować treści marketingowe i sprzedażowe do kultury Bliskiego Wschodu. Należy unikać treści, które mogą zostać odebrane jako obraźliwe lub niestosowne. W regionie panuje silna kultura religijna, dlatego należy pamiętać o tym, aby treści nie zawierały elementów, które mogą zostać uznane za obraźliwe dla wyznawców islamu.

Według raportu firmy Statista, w 2023 roku liczba użytkowników internetu w krajach Bliskiego Wschodu przekroczy 400 milionów. Liczba ta będzie nadal rosnąć w nadchodzących latach. Dlatego firmy, które chcą pozyskiwać klientów na Bliskim Wschodzie, powinny wykorzystać platformy online.

Wykorzystanie platform online

Platformy online, takie jak LinkedIn, Twitter i Facebook, to doskonałe narzędzie do budowania świadomości marki i generowania leadów. Firmy mogą wykorzystać te platformy do publikowania treści marketingowych, prowadzenia kampanii reklamowych i angażowania się w dyskusje z potencjalnymi klientami.

Przykład sukcesu. Bliski Wschód i skuteczne pozyskiwanie klientów biznesowych b2b

Studio Rozwiązań to polska firma doradztwa eksportowego, która specjalizuje się w pozyskiwaniu strategicznych partnerów handlowych. Firma działa na rynku od 2020 roku i ma na swoim koncie wiele sukcesów, w tym pozyskanie klientów biznesowych B2B na Bliskim Wschodzie.

Sukces firmy Studio Rozwiązań

Sukcesy firmy Studio Rozwiązań na rynku Bliskiego Wschodu są wynikiem kilku czynników. Po pierwsze, firma ma duże doświadczenie w pozyskiwaniu zagranicznych partnerów handlowych. Na dodatek, firma współpracuje z doświadczonymi ekspertami z różnych branż. Po trzecie, firma wykorzystuje nowoczesne narzędzia i metody pozyskiwania klientów.

Studio Rozwiązań jest przykładem firmy, która może pomóc polskim przedsiębiorstwom w pozyskaniu klientów biznesowych B2B na Bliskim Wschodzie. Firma oferuje kompleksowe usługi doradztwa eksportowego, które obejmują: identyfikację potencjalnych klientów zagranicznych, przygotowanie strategii wejścia na rynek zagraniczny, nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi partnerami handlowymi.

Firma Studio Rozwiązań może pomóc polskim przedsiębiorstwom w zwiększeniu sprzedaży i rozwoju działalności na rynkach zagranicznych.

Autor: Studio Rozwiązań Maciej Bielicki


Zacznij sprzedawać na Bliski Wschód na 100%. Sprzedawaj więcej i wyprzedź konkurencję.

Gotowy do działania? Bo My TAK!

Zadzwoń! +48 601 904 782

Napisz! biuro@studiorozwiazan.pl

Gotowy do działania ze Studio Rozwiązń

Dodaj komentarz